תוכנת ERP היא שיטת ניהול חדשה באמצעות תוכנה המשלבת תהליכים ובמחלקות השונות בכל ארגון.
תוכנת ERP
תוכנת ERP יוצרת ריכוז של כל המידע המפוצל המגיע מהמחלקות השונות בכל עסק כמו פיננסים, כוח אדם, קשרי לקוחות, ניהול המלאי וכל משאב אחר הקיים בארגון הספציפי. המטרה של מערכת מורכבת זו היא לייעל את שיטות העבודה תוך שיתוף הידע בין הגורמים השונים, דבר שמקדם תהליכי עבודה רבים.
אפיון של המערכת
לקוח המעוניין לרכוש את תוכנת ה – ERP עבור החברה שלו חייבת בשלב הראשון לאפיין אותה ולהתאים את פעולתה לאופיו של העסק, לסוג העבודה, לצרכים הנדרשים ועוד. ללא אפיון ייעודי לא תוכל המערכת לשרת את הצרכים האמתיים של כל עסק.
בסיס המידע
המידע המתקבל מגורמים שונים משרת את העובדים במחלקות השונות וכך אין צורך ליידע אותם שוב. מתוך הנתונים המוזרמים אליהם הם נוטלים את המידע המתייחס לפעילותם ופועלים בהתאם לכך. לדוגמה מפיקים חשבוניות, מעדכנים מלאי וכו'.
דוחות מרוכזים
כלל המידע שמצטבר בתוכנת ה – ERP מתוך הרבדים השונים של הפעילות העסקית יוצר דוחות אנליטיים הכוללים את מלוא המידע. הפקת הדוחות באופן אוטומטי חוסר זמן עבודה רב של עובדים רבים בנקודות השונות בעסק שהקדישו בעבר זמן רב לצורך סנכרון הנתונים.
שימוש בתוכנת ה – ERP מייתר את הצורך להכין גיליונות אקסל מורכבים ובשלב מסוים למזג את המידע מהנתיבים השונים לדוח אחד מרוכז אך מפורט ביותר.
גיבוי הנתונים
הנתונים האקוטיים שמכילה תוכנת ה – ERP מגובים במשרד או לחילופין על ענן. אף על פי שהגיבוי על ענן הוא יקר יותר המגמה היא לאחסן את הנתונים על ענן כדי שלא יוצר מצב מכל סיבה שכל הנתונים ייעלמו.
נתונים על ההתנהלות בעסק
בתוכנת ה – ERP אפשר לראות את כל תעבורת הנתונים במחלקות השונות, כל מה שקשור למלאי, לכספים, מכירות, שיווק, הזמנות של לקוחות, חשבוניות, תשלומים ועוד.
בקרה של ההנהלה
נוחות השימוש בתוכנה וראיית התמונה המלאה המגיעה ממסלולים שונים בתוך המערכת, מאפשרת למנכ"ל לעקוב ולבצע בקרה על פעילויות שונות בחברה כדי לוודא שהן מבוצעות כיאות.